این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

آشنایی با انواع سیمان یکی مصالح ساختمانی پر فروش

29 سپتامبر 2021
71 بازدید
بدون نظر

شهر بتن ارائه دهنده ی با کیفیت ترین مصالح ساختمانی

تا بحال فکر کرده اید که سیمان چه نقش اساسی در زندگی انسان دارد؟ اثرات خانه های کاهگلی شاید در دوردست ها باقی مانده باشد و در مناطق شهری تمامی خانه ها با سیمان ساخته می شوند. مصالح ساختمانی نیز اغلب ساخته سیمان هستند و هریک از آنها در بخش های متفاوتی از ساختمان سازی و شهرسازی مورد استفاده قرار می گیرند. اما آیا تمامی مصالح سیمانی برای ساخت و ساز مناسب اند؟ طبیعتا میزان درصد مواد اولیه استفاده شده برای تمامی مصالح سیمانی بر روی مقاومت و دوام محصول نیز تاثیر خواهد گذاشت و حتما باید کلیه استاندارد ها در ساخت مصالح رعایت شوند. متاسفانه برخی از مراکز تولید مصالح ساختمانی این مهم را رعایت نکرده و محصولاتی با کیفیت پایین به مشتریان ارائه می کنند. به همین دلایل باید در انتخاب مرکز خرید نیز نهایت دقت را داشته باشید. قیمت امروز سیمان از دیگر موارد حائز اهمیت است و ممکن است مراکز مختلف قیمت های متفاوتی برای محصولات خود ارائه کنند و می توانید با کنار هم گذاشتن کیفیت و قیمت، بهترین مرکز را برای خرید انتخاب کنید. شهر بتن یکی از مراکز معتبر فروش مصالح ساختمانی  می باشد. در ادامه توضیحات کامل تری را در خصوص قیمت سیمان و قطعات بتنی و بلوک سبک ارائه نموده ایم.

 

 

صنعت ساخت و ساز و رابطه آن با سیمان

ساخت و ساز از گذشته تا کنون از جمله مهمترین نیازهای مردم است و تغییرات متعددی را در طول سالهای مختلف بر خود دیده و روز به روز نیز پله های ترقی را رد می کند. خانه های کاه گلی در سالهای گذشته بسیار بودند و در اغلب نقاط جهان شاهد وجود این خانه ها بوده ایم. سیمان از جمله مصالح ساختمانی پرکاربرد در ساختمان سازی است که استفاده از آن به دوران بسیار قدیم برمی گردد. در ابتدا سیمان با آهک و رس ساخته می شد اما امروزه سیمان طی پروسه ای متفاوت تولید می شود. معادن مختلفی برای سیمان در هر یک از کشورهای جهان وجود دارد که معادن فعال در ایران نیز کم نیستند. امروزه سیمان به یکی از مهمترین مصالح ساختمانی بدل شده که با استفاده از آن مصالح ساختمانی پیش ساخته متنوعی نیز تولید می شود. توجه داشته باشید که سیمان در انواع مختلف به بازار عرضه شده که هر یک از انواع آن، ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته و کاربردهای متنوعی نیز دارند.

 

انواع سیمان

سیمان از جنبه های متعددی به انواع مختلف دسته بندی می شود. یکی از اصلی ترین دلایل تفکیک سیمان ها را می توان خواص شیمیایی آن دانست. برخی از سیمان ها در برابر شرایط شیمیایی خاص مقاوم هستند و برخی دیگر ویژگی های متفاوتی نسبت به محل استفاده دارند که به تناسب آن ها قیمت سیمان متفاوت خواهد بود. خشک شدن سیمان از دیگر دلایل تفکیک آن است به گونه ای که برخی از سیمان ها برای خشک شدن نیاز به زمان زیادی دارند اما برخی در عرض چند دقیقه کاملا خشک خواهند شد. همین تنوع در سیمان است که آن را به محبوب ترین مصالح ساختمانی تبدیل کرده است. کیفیت سیمان از دیگر دلایل تفکیک آن به شمار می رود چرا که طبیعتا هریک از انواع سیمان با توجه به درجه بندی تولیدی و معدن استخراجی، کیفیت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. سیمان ها در حالت کلی نیز به دو نوع سیاه و سفید دسته بندی می شوند. سیمان های سیاه به خودی خود در ۵ تیپ مختلف روانه بازار شده اند که هر یک از این تیپ ها خواص متفاوتی دارند.

 

 

قیمت سیمان

یکی از مهمترین عواملی که سبب محبوبیت سیمان شده را می توان قیمت مناسب آن دانست. در حالت کلی قیمت سیمان مناسب بوده و امکان خرید و استفاده از آن برای همگان وجود دارد. عوامل متعددی بر میزان قیمت سیمان امروز تاثیر خواهند گذاشت و یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار را می توان انواع سیمان دانست. طبیعتا هریک از انواع سیمان با توجه به خواصی که دارند قیمت متفاوتی خواهند داشت. قیمت سیمان بستگی به کیفیت آن داشته و هرچه سیمان باکیفیت تری را برای خرید انتخاب کرده باشید باید هزینه بیشتری برای خرید پرداخت کنید. سیمان از معادن مختلف استخراج شده و در نتیجه برند های مختلفی نیز دارد. همین امر باعث تمایز قیمت در آن شده است. برای مثال: سیمان تیپ ۱ یا همان پرتلند به دلیل کیفیت بالایی که دارد از سیمان درجه ۲ قیمت گران تری خواهد داشت اما سیمان درجه ۲ نیز کاربردهای مختص خود را خواهد داشت.

 

قیمت سیمان رنگی

سیمان رنگی همانطور که از نام آن پیداست دارای رنگ‌های مختلفی است. دلیل این رنگ های مختلف سیمان استفاده از آن در بخش های مختلفی است که رنگ در آن حائز اهمیت باشد. سیمان رنگی از ترکیب رنگ و سیمان پرتلند به دست می آید که البته میزان پودر رنگ نباید بیش از ۱۰ درصد باشد که لطمه ای به خاصیت سیمان وارد نشود. قیمت سیمان ممکن است در مراکز مختلف نیز متفاوت باشد چرا که مراکز متعددی اقدام به فروش مصالح ساختمانی کرده اند و با مقایسه قیمت آنها می توانید بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید. تا سالیان اخیر برای اطلاع از قیمت سیمان یا قیمت حباب هواساز باید حتما به یکی از مراکز فروش سطح شهر مراجعه می کردید اما امروزه خواهید توانست از طریق وب سایت های اینترنتی این قیمت را مورد بررسی قرار دهید. شهربتن به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به ارائه محصولات بتنی با نازلترین قیمت ها کرده است و اصلی ترین دلیل پایین بودن قیمت آن، عرضه محصول به صورت از تولید به مصرف است. پس می توانید اقدام به خرید سیمان رنگی با نازلترین قیمت از این شرکت نمایید.

 

خرید سیمان

خرید از جمله مهمترین مراحل برای تهیه سیمان به شمار می رود چرا که در صورت انتخاب مرکز خرید معتبر است که می توانید از کیفیت سیمان اطمینان داشته باشید. در حالت کلی مراکز فروش سیمان به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی می شوند که منظور از روش حضوری مراجعه به مراکزی است که در سطح شهر فعالیت می کنند. خرید از این فروشگاه ها هم وقت بیشتری گرفته و هم ممکن است تنوع زیادی نداشته باشد. خرید از وب سایت های اینترنتی بهترین و ساده ترین روش برای تهیه انواع سیمان خواهد بود چرا که از طریق آن خواهید توانست اطلاعات کاملی از انواع مختلف محصولات ساختمانی به دست آورید. شهر بتن یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید بوده و می توانید در کوتاه ترین زمان بهترین ها را از سامانه آنلاین آن خریداری کنید.

 

برگرفته از سایت https://shahrebeton.com


لینک کوتاه مطلب

http://aramusic.ir/?p=7512

برچسب ها

مطالب مشابه

سایت شرط بندی بت اسپات